اظهارنامه ارزش افزوده چگونه تنظيم ميشود

۱ بازديد

در تنظيم اظهارنامه ارزش افزوده‌ نيز اصولي بايد مدنظر قرار گيرد كه مهم‌ترين آنها عبارت است از: 

    تا حد امكان تلاش كنيم الفاظ و عبارات ذكر شده در متن اظهارنامه ارزش افزوده‌ كوتاه، مختصر، شفاف و بدون ابهام، دقيق و با آگاهي كامل از مفاهيم آنها باشد تا احيانا به ضرر خودمان مورد استفاده قرار نگيرد.

    در تنظيم اظهارنامه از درج مطالب خارج از نزاكت و استعمال الفاظ ركيك و يا عباراتي كه مي‌تواند افترا (يعني نسبت دادن جرمي به ديگري) يا نشر اكاذيب تلقي شود، پرهيز شود عدم رعايت اين نكته ممكن است موجب عدم پذيرش يا عدم ارسال اظهارنامه‌ي ما از سوي مرجع ارسال كننده شود.

    چنانچه همراه اظهارنامه ارزش افزوده‌ چيزي ارسال شده باشد، حتما در متن تنظيمي به آن مورد، محل نگهداري، شماره يا مشخصات ظاهري آن اسناد، قراردادها، چك و … اشاره شود.

    همچنين لازم است متن تنظيمي را قبل از مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك قضائي – با مشورت با افراد آگاه – آماده كنيد تا فرصت كافي براي تنظيم دقيق آن در اختيار داشته باشيد. همان‌طور كه اشاره شد الفاظ و عبارات به كار رفته در متن، اهميت بسيار زيادي دارد و چنانچه با سرعت و بي‌دقتي تنظيم شده باشد، ضمن آن كه ممكن است زيان بزرگي را براي ما به همراه داشته باشد و به ضرر ما مورد استفاده قرار گيرد، مي تواند طرف مقابل را هوشيار كند و فرصت‌هاي لازم را در پاره‌اي از موارد از ما بگيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.